žena na nákupech
zajímavosti

Nová nákupní centra. V Česku přibudou další nákupní parky

Sdílejte se svými přáteli...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email

Zdá se vám, že je v naší republice hodně nákupních center? To jistě máte pravdu. Přesto v následujících třech letech přibudou i další. 

Jak jsme na tom dnes

V současnosti je na našem území celkem 192 nákupních parků o ploše přes 790 tisíc metrů čtverečních, z čehož je 752 tisíc metrů čtverečních obsazených nájemci. Celková neobsazenost je přibližně 4,8 procenta. Velkých obchodních center je zhruba 120. Nejvíce nákupních center je v Moravskoslezském a Olomouckém kraji. Na tisíc obyvatel je v nich více než 100 m2 prodejní plochy. Oproti tomu se nejméně nákupních parků nachází ve Středočeském kraji.

66 nových nákupních parků

66 – to je počet nových nákupních parků, které by měly vzniknout v České republice v následujících třech letech. Jejich předpokládaná celková rozloha bude činit na 300 tisíc metrů čtverečních. Jen letos mají být dokončeny nákupní parky o nákupní ploše 55 tisíc metrů čtverečních. Největší množství přitom vznikne ve Středočeském a Moravskoslezském kraji. Jsou mezi nimi mj. Retail Park Horní Měcholupy, Saller Milovice, Retail Park Kutná Hora, Retail Park Kolín či Retail Park Písek. Data pochází z oficiálních zdrojů poradenské společnosti Cushman & Wakefield. Pro představu – nákupní park je definován jako stavba zahrnující tři a více obchodů v rámci jednoho objektu s přímými vstupy ze společného parkoviště s celkovou plochou nejméně 1000 m2.

Studie o potenciálu města

Aktuální studie přinesla informace o největším potenciálu konkrétních měst v rámci této problematiky. Není překvapením, že největší potenciál mají města, která navzdory tomu, že v nich není efektivní pro developery postavit klasické obchodní centrum, poskytují dostatečné množství koupěschopných zákazníků. Developeři se rovněž zajímají o lokality, které tvoří satelitní strukturu pražské aglomerace.

Jde o menší města s velmi silnou kupní silou, která se nachází převážně ve Středočeském kraji. Nejde o nějaké rozsáhlé stavby, ale o jednoduché koncepty, které zahrnují potraviny, drogerii, módu, elektro, lékárnu či chovatelské potřeby. Tato mininákupní centra mají za cíl oslovit zákazníky, kteří mají zájem nakupovat v místě bydliště a nechtějí trávit zbytečně moc času dojížděním do velkých nákupních center.

Sdílejte se svými přáteli...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email

O autorovi

Mohlo by vás zajímat